top of page

Waarom een comfortabele baan in de bouw loslaten voor scheepselektro?



1. Baanzekerheid


Door hoge rente, gestegen bouwkosten en stikstofbeperkingen komen nieuwe bouwprojecten steeds vaker in gevaar. Potentiële kopers haken af vanwege de prijsstijgingen en late opleveringen. De orderportefeuilles in de scheepsbouw zijn voor jaren gevuld. De toekomst van de scheepsbouw ziet er ook op de lange termijn zonnig uit aangezien transport over het water groener is en door de Europese en Nederlandse overheid gestimuleerd wordt.




2. Interessant werk


Aan boord vind je vele soorten techniek. Naast de 230V/400V installatie die je al kent, is er ook een datanetwerk, zijn er camerasystemen, brandmeld- en tankmeetinstallaties, en je werkt met nautische systemen als radar, autopiloten en communicatietechniek. Helemaal hot & happening: elektrische aandrijvingen. Dikke e-motoren halen een hoop vermogen uit flinke batterij pakketten, al dan niet gecombineerd met generatorsets, en pompen die in ferme thrusters die het schip alle kanten op sturen.


Modern evenementen schip



3. Afwisseling


Geen schip hetzelfde: cruiseschepen, tankers, droge ladingsschepen, jachten, baggerschepen, zeegaande schepen, alle soorten komen voorbij op verschillende werven in de regio


Evenementen schip verlaat droogdok



4. Toekomstperspectief

Al die verschillende technieken heb je niet zomaar onder de knie. Daarom stimuleren wij je om je door te ontwikkelen. Dus opleidingen en trainingen te volgen. Die vergoeden wij trouwens nog ook. Ook intern zul je veel leren van je collega’s en kun je doorgroeien tot voorman. Daar wordt je altijd beter van!



Comments


bottom of page